سال گذشته شاهد طراحی های جدید و جسورانه‌ای بودیم که با رنگ‌های شاد آغاز شد و به ماکسیمالیسم جدید تبدیل شد. با رفتن به سال 2023 آشپزخانه، بیشتر از همیشه اشتیاق ما را برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل نشان خواهد داد. شاهد ظهور کابینت‌های فلوت‌دار و منحنی، هر چیز اریب‌بندی‌شده، و پشت سر هم و استفاده اغراق آمیز از سنگ‌ها هستیم – همه این‌ها خروج تازه‌ای از ظاهر سفید و بژ است که برای چندین سال در اینستاگرام خود نمایی می کرد.

در این مطلب از تایسز مگ قصد داریم 10 ترند برتر چیدمان آشپزخانه که در سال 2023 در فضاهای آشپزی ما حاکم است، را بررسی کنیم. اگر شما هم به فکر تغییر دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه خود هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چیدمان آشپزخانه خارجی

1. تسلط رنگ ها در چیدمان آشپزخانه

استفاده از پس‌زمینه‌های سفید و برنجی به طرز افسرده‌کننده‌ای در حال تبدیل شدن به  ترند بودند. امسال دوره‌ای از اعتدال به ما نزدیک می‌شود که رنگ سفید جای خود را به استفاده فزاینده از رنگ داده است. “آشپزخانه سفید بالاخره تمام شد!” رابرت کوتوریر طراح، در پروژه‌ی اخیر، کف آشپزخانه را با رنگ قرمز تاج خروس بصورت شطرنجی اجرا کرد.

جاناتان آدلر سفالگر و طراح می‌گوید: «آشپزخانه‌های کاملاً سفید و معروف از بین رفته‌اند”. امروزه آشپزخانه‌های رنگارنگ آغشته به رنگ‌های شاد، چاپ‌های شاداب با حس رها شدن – حتی استفاده از رنگ ها درکف‌پوش‌ها (آیا می‌تواند چیز خوبی باشد؟). به کابینت های آشپزخانه لاکی زرد، آویزهای پر زرق و برق و موزاییک های هندسی فکر کنید.»

برخی، مانند هیلاری مت، طراح داخلی، معتقدند که آشپزخانه های سفید ماندگار هستند اما با اضافه کردن رنگ ها با شکوه تر هستند. او می‌گوید: «طراحان با افزودن ذوق شخصی از طریق سایه‌های متناوب سفید و رنگ های تند در برجسته کردن لوازم خانگی، دکور و مبلمان، خلاق‌تر می‌شوند». جدیدترین رنگ های مد روز؟ ریک راسور، می‌گوید: «رنگ‌های تند مانند سبز و آبی با پتینه هایی به رنگ فلز ضدزنگ و برنجی، ترند ‌های عظیمی هستند که طولانی‌مدت قابل توجه هستند».

با توجه به طرح‌های الهام‌گرفته از طبیعت، اخیراً شاهد بوده‌ایم که رنگ سبز به یک رنگ ضروری در چیدمان آشپزخانه‌ها تبدیل شده است. در لوازم نیز استفاده از مشکی مات افزایشی داشته که تضاد شدیدی را با هر رنگی ایجاد می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه

2.  سنگ های طرح دار در دکوراسیون آشپزخانه

امسال، همه ما به دنبال همسانی و ست کردن هستیم، اما کاشی‌های گلدار را دقیقاً با پرده‌ها مطابقت نمی دهیم. مت می‌گوید: «من اخیراً برای داشتن ظاهری منسجم، ‌اسلب‌های زیادی را برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می کنم که با صفحه پیشخوان مطابقت دارند. “این یک تغییر بزرگ از کاشی های سنتی است که می تواند یک شکست در فضا ایجاد کند.” شیک است، مینیمال است و در آشپزخانه طوفان به پا می کند.»

مطالعه بیشتر: راهنمای کامل خرید فر توکار آشپزخانه 0 تا 100

بابی برک، طراح، با این موضوع موافق است. او اضافه می کند: «هم برای کانترها و هم برای دیوارهای پشتی، ما شاهد رنگ های منحصر به فرد و غیرمعمول، همراه با الگوهای برجسته و رگه دار هستیم». “به ویژه، سنگ مرمر کالاکاتا، که دارای رنگ‌بندی زیبای ارغوانی و شرابی است.” چه در سنگ مرمر با رگه های خیره کننده یا یک تخته سنگ رگه دار (یا کوارتز)، این سطوح پر زرق و برق نشکن (استفاده از متریال واحد) ظاهری فوق العاده لوکس ایجاد می کنند که می تواند بی روح ترین فضاها را خیلی شیک کند.

بهترین دکوراسیون آشپزخانه

3. آشپزخانه دوم در لیست خواسته های همه

یک حقیقت: برای صاحبان خانه‌های امروزی، داشتن آشپزخانه دوم نهایت لذت‌ است. این یک فضای فرعی است که بلافاصله از آشپزخانه اصلی قابل دسترس است و به عنوان یک فضای کاری اضافی برای تهیه غذا عمل می کند. جف سوئیت، مدیر بازاریابی می‌گوید: «از آشپزخانه‌های پشتی گرفته تا انباری‌ها، فضاهای کاری جایگزین محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، قابلیت‌ها را اضافه می‌کنند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند وظایف جداگانه‌ای را به عنوان آشپزخانه دوم انجام دهند.

این فضاهای ثانویه با قابلیت متحرک بودن و یا پشت درهای بسته، می توانند همه چیز را در خود جای دهند، از کشوهای خنک کننده و گرم کننده اضافی گرفته تا ماشین ظرفشویی و موارد دیگر».

در واقع، مردم حتی فراتر از آشپزخانه های سنتی که بصورت یک فضای مخصوص بود، فکر می کنند و ممکن است اجاق گاز شان را در فضاهای دیگری قرار دهند. مت می گوید: «چیزی که زمانی فقط در آشپزخانه بود، مانند یخچال های زیر پیشخوان، برای راحتی بیشتر به اتاق خواب، اتاق کار و حمام راه پیدا می کند. آشپزخانه دوم می تواند فضایی برای ملاقات با دوستان، یک فضای مطالعه و یا یک فضا برای آشپزی باشد. واضح است که ما در حال تجسم معنای جدید از آن فضایی هستیم که قبلا فقط در آن غذا میخوردیم».

چیدمان آشپزخانه شیک

    4. کابینت های منحنی محبوب می شوند

    به نظر می‌رسد در چیدمان آشپزخانه ها، جزئیات فلوت و منحنی شده رایج و محبوب هستند. این منحنی ها که بصورت مکرر پشت سر هم استفاده می شود به دوران مصر اولیه بازمی گردد. این سبک از دکوراسیون آشپزخانه گرما و بافت جسورانه ای را بدون سروصدای زیاد ایجاد می کند. پس جای تعجب نیست که طراحان در فضاهای آشپزی به آن بپردازند.

    طراح داخلی فرانکلین می گوید “باید اعتراف کنم، من طرفدار بسیاری از ترندها نیستم، اما وقتی یک ایده طراحی خوب می بینم که همه چیز را تکان می دهد، تحت تآثیر قرار میگیرم- و برای من، این ترند جدید باید کابینت های آشپزخانه فلوت دار و منحنی باشد.”. «لبه‌های منحنی را اضافه کنید. این طرح کابینت آشپزخانه را می توان در تزئینات چوب طبیعی در خانه های مدرن یا رنگ آمیزی در فضاهای بینابین استفاده کرد تا به آشپزخانه گرما، عمق، علاقه و صمیمیت بخشید.»

    چیدمان اصولی آشپزخانه

    5. جزیره دو تایی تنها چیزی هست که باید داشته باشید

      چرا یک جزیره دارید در حالی که می توانید دو جزیره داشته باشید؟ تصور این است که یک جزیره برای تهیه غذا و دیگری برای جمع شدن مهمانان است. این برای افراد شکمویی که آشپزی را یک هنر نمایشی می دانند و دوست دارند آن را تماشا کنند، سرگرم کننده و جذاب است. در مقایسه با پتانسیل ذخیره سازی که ارائه می دهد، داشتن دو جزیره ضرری ندارد.

      وایز می‌گوید: «وجود دو جزیره بطور کلی برد-برد است. از نظر زیبایی شناختی، جزایر دوتایی اغلب یک خط دید به یک نقطه کانونی مهم در دکوراسیون آشپزخانه؛ مانند یک محدوده زیبا یا دیوار پوش ایجاد می کنند. از نظر عملکردی، خانواده و دوستان می توانند به اندازه کافی به هم نزدیک باشند تا با هم صحبت کنند، بخندند، و در عین حال که از فضای آماده سازی سرآشپز دور می مانند، احساس ارتباط کنند».

      چیدمان آشپزخانه مدرن

      6. فضاهای ذخیره سازی سفارشی

        سفارشی سازی در فضاهای ذخیره سازی آشپزخانه، کاری لوکس و جدید است. زیرا هیچ چیز مانند یک قفسه ادویه جات تعبیه شده و توکار، «هیجان انگیز » بنظر نمی رسد. هیلیارد می گوید: «اساساً همه چیزهایی را که برای پخت و پز نیاز دارم در پشت آن پانل های کشویی دارم. “این را دوست دارم که پانل ها به من این امکان را می دهند که آشپزخانه ای تمیز و یکپارچه و همچنین آشپزخانه ای بسیار کارآمد داشته باشم.” مک کارتی می‌گوید: «کابینت‌های زیبا که اهداف بسیار خاصی را در اطراف لوازم خانگی دنبال می کنند، مانند کشوهای ادویه، کشوهای روغن، در حال حاضر مورد توجه هستند».

        نحوه دکوراسیون آشپزخانه

        7. کاشی هایی با نقوش رنسانس

          برای مخالفانی که ممکن است کاریزمای زیبایی‌شناختی کاشی را زیر سوال ببرند و آن را بی روح کسل کننده بدانند. به شما توصیه می‌کنیم ذهن خود را باز نگه دارید زیرا این نقوش ارزشمند حس زیبایی شناختی را زنده نگاه میدارد. جاناتان آدلر می‌گوید: «برترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 را می‌توان در سه کلمه خلاصه کرد: کاشی، کاشی، و کاشی.» او توصیه می کند که علایق خود را دنبال کنید و چیزی ارگانیک و دست ساز را امتحان کنید. کابینت های چوبی از چوب ساج یا گردو را با کاشی بافت دار هماهنگ کنید.

          اصول چیدمان آشپزخانه

          8. انتخاب چیدمان آشپزخانه مدرن یا کلاسیک

          وقتی صحبت از لوازم خانگی می‌شود، افراد در سال 2023 در مورد اینکه چگونه می‌خواهند این ملزومات کاربردی را در یک فضا کنار هم قرار دهند، بسیار متحیر هستند. سوئی می‌گوید: «مصرف‌کنندگان به دنبال ادغام یکپارچه لوازم خود در چیدمان آشپزخانه خود هستند، خواه یک آشپزخانه مدرن شیک با وسایل مخفی و توکار باشد یا یک چیز سنتی‌تر که در آن لوازم خانگی مشخص باشند. دکوراسیون آشپزخانه مدرن یا کلاسیک در دو ظاهر بسیار متفاوت آشکار می شود: یا یک یخچال نامرئی شبیه به کاغذ دیواری که به طرز هوشمندانه ای در پشت پانل های کابینت قرار گرفته است – یا یک یخچال نمایان».

          در واقع، طبق گفته جرمی یانکوفسکی، سرپرست مدیریت طراحی خانه و طراحی پینترست، پیش‌بینی نمی‌کند این ترند به این زودی‌ها از بین برود، در سال گذشته، جستجوهای پینترست در مورد «هنر یخچال» 90 درصد افزایش یافته است. او می‌گوید: «مردم اصول و قواعد زیادی در سرشان دارند و دیگر نمی‌ترسند ریسک کنند، به‌ویژه در فضای خانه، جایی که ما زمان زیادی از زندگی کاری مان را هم بصورت دور کاری در خانه سپری می‌کنیم.»

          نحوه چیدمان آشپزخانه

          9. استفاده از لوازم قدیمی در چیدمان جدیدترین هستند

            تغییر کاربری میز نجاری با رویه ای جدید به عنوان یک جزیره آشپزخانه در آپارتمان ایفای نقش می کند و درهای کابینت نیز می تواند از سایر لوازم موجود در خانه باشند و تغییر کاربری دهند. به گفته یانکوفسکی، کسانیکه به پایداری فکر می کنند در تصمیماتشان برای دکوراسیون آشپزخانه هایشان هم به پایداری توجه می کنند. او می‌گوید: «مردم راه‌های جدیدی برای احترام گذاشتن به چیزهای قدیمی در خانه‌هایشان پیدا می‌کنند. «در حالی که ترندهای قبلی حکم می‌کرد که همه چیز را بازسازی کنید و همه چیز را از بیس بسازید، اکنون ما می‌بینیم مصرف گرایی را رد می‌کنند و از چیزهایی که در فضای فعلی موجود است مراقبت می‌کنند.»

            خداحافظ، تعمیرات اساسی کابینت. سلام، روکش مبتکرانه کابینت

            ایده چیدمان آشپزخانه

            10. داشتن یک فضای دنج در آشپزخانه

              و در نهایت، ما اینجا راحتی خود را اولویت قرار می دهیم. رابرت کوتوریر می گوید: «ترند ترکیب آشپزخانه با نشیمن و ناهار خوری ادامه دارد. «نیمکت های زیاد، قفسه‌های کتاب، و یک فضای دنج». همیشه داشتن یک فضای دنج در آشپزخانه وسوسه کننده است.

              هافمن می‌گوید: «در چیمان آشپزخانه می‌توانید یکی از دو روش را اجرا کنید. یک آشپزخانه بسیار کاربردی با صندلی مقاوم در برابر لکه و همه چیز از جنس استیل، و یا وارد کردن تناژهای گرم و عناصر پارچه ای، و حقیقتا چه کسی می تواند در این مسیر مقاومت کند؟» پس فرصت را از دست ندهید، یک پاک کننده پارچه خوب بخرید و گوشه ای از فضای آشپزی خود را دنج و راحت کنید.»

              منبع : elledecor.com