امروز با مقاله معرفی اجاق گاز لمسی در خدمت شما هستیم. اجاق گاز لمسی، یکی از انواع اجاق گاز است که در کارخانه های تولیدی اجاق گاز، طراحی و ساخته می شود. پس در ادامه این مقاله، با ما همراه باشید تا با ویژگی های این محصول بیشتر آشنا شوید.

انواع اجاق گازهای لمسی

اجاق گاز های لمسی از لحاظ برند، تنوع زیادی دارند. مانند: اجاق گاز های صفحه ای و رومیزی تایسز، اخوان، اسنوا، داتیس، سینجر و … ؛ که این اجاق گاز ها در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می شوند و بسته به سایز آن ها و متراژ آشپزخانه تان باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نکته دیگر در انتخاب آن ها، در نظر گرفتن قدرت حرارتی شان در هنگام پخت و پز می باشد. بعضی از این اجاق گازها مجهز به صفحه کلید لمسی هستند و بعضی دیگر در همان شکل های معمول خود یعنی دارای سر پیچ های ولوم می باشند.

مطالعه بیشتر: علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز

ویژگی اجاق گازهای لمسی

ویژگی دیگر این اجاق گاز ها این است که مجهز به سیستم قفل کودک هستند و قابلیت تحمل دما را تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد دارند که این قابلیت تحمل دما در اکثر اجاق گاز ها متفاوت است. هم چنین در مقابل شکستگی و ضربه مقاوم هستند و مجهز به تایمر برای سیستم زمان سنجی پخت هستند و شما به راحتی می توانید پخت غذای خود را با زمان سنج اجاق گاز تطبیق دهید و به سراغ کار های دیگر خود بروید.

صفحه این نوع از اجاق گاز ها سرامیکی هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند، که این ویژگی مقاومت این نوع از اجاق گازها را در برابر ضربه بالا می برد. تعداد و سایز شعله های این اجاق گاز ها نیز با یکدیگر متفاوت است و دارای انواع 2 شعله، 3 شعله، 4 شعله و 5 شعله هستند. بعضی از اجاق گاز ها دارای صفحه شیشه ای هستند که احتمال شکستگی این نوع از اجاق گازها بالاست و در برابر ضربه، مقاومت نوع استیل آن را ندارند. اجزاء و قطعات بعضی از اجاق گازها ایرانی است و نمونه های دیگر آن ها خارجی هستند.

خرید اجاق گاز لمسی | تایسز

مصرف انرژی اجاق های تایسز

مصرف انرژی اجاق های تایسز سطح A را دارد و می توان گفت همه محصولات این برند دارای گارانتی هستند. از انواع دیگر اجاق گاز های لمسی می توان به مدل هوشمند آن اشاره کرد که به تازگی وارد بازار شده است.

این اجاق گاز های لمسی و هوشمند طوری طراحی شده اند که خاموش شدن شعله پس از زمان مشخص، از جمله مزایا و کاربرد های بسیار مهم و ضروری این سیستم هوشمند به شمار می آیند.

مزایای اجاق گاز لمسی

این نوع از اجاق گاز که بر روی کابینت نصب می شود و رویه آن از شیشه است، مزایای زیادی دارد مثل:

  • صفحه کلید تمام لمسی
  • سیستم سخنگو
  • تایمر مستقل
  • شعله قطع کن
  • فن تخلیه
  • سنسور گاز برای گازهای منو اکسید و متان
  • سیستم WiFi برای ارتباط پیدا کردن با فناوری های هوشمند مانند تبلت و گوشی.

در این نوع از اجاق همچنین، سیستم قطع شعله قرار گرفته که در صورت نبود برق عملکرد اجاق گاز با قطعی و اختلال مواجه نخواهد شد.

شکل ظاهری اجاق گاز لمسی

اجاق گاز مهم ترین وسیله در آشپزخانه است و باید در هنگام خرید آن توجه زیادی را اعمال کنید. به علت این که ما روزانه و به دفعات زیاد از اجاق گاز استفاده می کنیم، باید این کالا را هم به نوعی انتخاب کنیم که کیفیت داشته باشد و مرغوب باشد.

در انتخاب این محصول علاوه بر کیفیت، بودجه و فضا، سلیقه شخصی شما نیز تأثیر دارد. شکل اجاق گاز ها مستطیلی، چند ضلعی، دایره و نیم دایره است.

اجاق گاز های تو کار را نمی توان جابه جا کرد و روی کابینت نصب می شوند. معمولاً این اجاق گازها، از سوخت گازی استفاده می کنند؛ اما برند های خارجی اجاق های برقی هم تولید کرده اند. این نوع از اجاق ها، ظاهری جمع و جور دارند و جای کمتری را در آشپزخانه می گیرند و بسیار شیک و زیبا هستند.

خرید اجاق گاز لمسی | تایسز

نکته: پر فروش ترین این مدل ۴ و ۵ شعله آن است.

اجاق گاز های تولید داخل دارای کیفیت بالا و تنوع زیاد هستند. این اجاق های رومیزی کارایی شان کمتر از سایر اجاق ها است و قیمتشان هم پایین تر از اجاق های توکار است ولی تعداد شعله های آن ها کم است و برای مصارف شرکتی مناسب تر است. اجاق های برقی دارای ظاهری شیک هستند و با برق کار می کنند. این اجاق گازها سازگاری بیشتری با سیستم گاز شهری دارند.

میزان مصرف سوخت در اجاق گاز لمسی

اجاق گازهای لمسی به جای پیچ های معمولی که در اجاق های معمولی هم هست، دارای صفحه های لمسی و دیجیتال هستند. این نوع از اجاق ها دارای ایمنی بیشتری از نظر نشت گاز نسبت به گازهای دیگر دارند. به علت قدرت بالایی که دارند، زمان پخت غذا را کاهش می دهند؛ اما مصرف برق این نوع از گازها زیاد است. اجاق گازهای ایستاده بهترین اجاق گازهای فردار هستند؛ اما در چند سال اخیر این نوع اجاق ها جای خود را به اجاق گاز های توکار داده اند. اجاق گاز های استیل مقاومت زیادی دارند و مواد غذایی که روی سطح آن ها وجود دارد به راحتی تمیز می شوند. در پایین نمونه از محصولات گاز های صفحه ای تایسز رو مشاهده میکنید، برای دیدن همه محصولات روی دکمه مشاهده همه اجاق گاز های صفحه ای بزنید.

معایب و مزایای اجاق گاز صفحه استیل لمسی

در مدل های ساده اجاق گاز لمسی، امکان زیادی وجود دارد که خش بردارند ولی از نوع براق و صیقلی هستند. مدل های آجدار ضد خش هستند ولی سطح آن ها ضد خش است که پاک کردن غذا را سخت می کند و با گذشت زمان چرک مرده می شوند. اجاق گازهایی که دارای صفحه های سرامیکی هستند در برابر حرارت مقاوم هستند و اگر آب داغ بر روی سطح آن بریزد ترک بر نمی دارند و در برابر چربی و گرد و غبار مقاوم هستند.

مدل شیشه ای اجاق گاز صفحه ای

مدل های شیشه ای این اجاق گازها، صفحه شیشه ای نشکن دارند و بعد از پخت غذا باید شیشه این نوع اجاق گازها را تمیز کنید تا اثرات لکه و چربی روی آن نماند. نکته ای که در خرید گاز آشپزخانه صفحه ای وجود دارد این است که فر ندارند و باید به فکر خرید فر جداگانه باشید.

انتخاب تعداد شعله های اجاق گاز بستگی به تعداد نفرات در خانه دارد. در مرحله بعد به ایمنی گاز هم باید توجه کنید. اجاق گاز هایی که دارای فندک و ترموکوبل هستند، ایمنی بیشتری دارند چون هنگام خاموش شدن شعله، ترموکوبل سبب قطع شدن جریان گاز می شود. زمانی که تصمیم گرفتید اجاق گاز انتخاب کنید به فاصله بین شعله ها دقت کنید و هم چنین به محل قرارگیری اجاق گاز نیز توجه کنید. اجاق های برقی ظاهری زیبا دارند ولی به دلیل مصرف برق زیاد به صرفه نیستند.