از آن جا که اجاق گاز یکی از وسایل ضروری و مهم هر خانه و آشپزخانه ای است و بدون آن پخت و پز امکان پذیر نمی باشد. بنابر‌این لازمه هر آشپزخانه ای وجود یک اجاق گاز با طرح ها و مدل های مختلفی اعم از گاز رومیزی یا گاز صفحه ای شیشه ای یا استیل، اجاق گاز فردار مبله می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با اجاق گاز طرح فر استیل و مزایا و معایب آن آشنا نماییم؛ پس با ما همراه باشید.

انواع اجاق گازها

اجاق گازها دارای طرح ها و مدل های متفاوتی چه از نظر رنگ و چه از نظر بدنه، رویه و صفحه و کارایی و کیفیت و نیز کمیت و با توجه به موضوع مورد بحث دارا بودن فر یا نداشتن فر می باشند. اجاق گازهای دو فر یکی از این نمونه اجاق گازها هستند که باعث می شوند شما از دو فر مجزا برای پخت و پز استفاده نمائید.

اجاق گازهای طرح فر در حقیقت یک اجاق گازی است که قسمت فر آن همانند کابینت مورد استفاده قرار می گیرد و اگر بخواهیم در دسته بندی اجاق گازها قرار دهیم جزو اجاق گازهای مبله یا ایستاده طرح فر می باشند و به همان میزان در آشپزخانه فضا اشغال می کنند. با اینکه از لحاظ ظاهر تفاوت چندانی با هم ندارند و از لحاظ کارایی شعله ها نیز هیچ گونه تفاوتی با اجاق گازهای فردار ندارند و همچنین در تعداد شعله ها و مصرف مقدار گاز همانند سایر اجاق گازها هستند.

یکی دیگر از دلایلی که برخی از خانواده ها اقدام به خریداری اجاق گازهای طرح فر و به خصوص اجاق گازهای طرح فر استیل می نمایند استفاده کم یا اصلا استفاده نکردن آن ها از قسمت فر می باشد، که خود می تواند دلیل مهمی برای استفاده آنها از قسمت طرح فر آن به عنوان کابینت برای اسباب و اثاثیه و خرده ریزهایشان باشد.

اجاق گاز طرح فر استیل

اجاق گازهای طرح فر با جنس استیل نسبت به انواع مشابه خود در بازار لوازم خانگی طرفداران بیشتری برای خریداری به خود اختصاص داده است، چرا که هم بسیار زیبا و منحصر به فرد و بسیار مقاوم هستند و هم به راحتی قابلیت تمیز شدن را دارا می باشند و مواد غذایی روی سطح آن به سهولت جدا شده و تمیز می شود.

جنس استیل خود به دو دسته تقسیم ‌بندی می شود :

۱- ساده

۲- آجدار

دسته اول که همان جنس ساده می باشد صیقلی و براق بوده و و خیلی راحت تمیز می شود ولی عیب آن این است که امکان خش برداشتن اما بیشتر است.

دسته دوم که مدل های آجدار می باشند و همان طور که از اسم شان پیداست سطح صاف و صیقلی ندارند بلکه خشن و غیر براق هستند. به راحتی تمیز نمی شوند و بعد از مدتی سطح این نوع استیل آجدارها کدر می شود اما امکان خش برداشتن در آن ها تقریبا به صفر می رسد.

نکته مهمی که در هنگام خرید این نوع اجاق گازها حائز اهمیت فراوان می باشد این است که اکثراً اجاق گازهای طرح فر توسط کارخانجات داخلی کوچک تولید و مونتاژ می‌شوند پس در هنگام خرید از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری نمایید.

ذکر این نکات نیز لازم است که حتما به هنگام خرید اجاق گازهای طرح فر به علامت تجاری، نشان استاندارد، برچسب انرژی، گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه نمایید.

و اینک برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با اجاق گاز طرح فر به معرفی یک نوع از این گازها می پردازیم.

اجاق گاز طرح فر مدل 3015

مشخصات این اجاق گاز:

  • پنج شعله طرح فر
  • فندک سرخود
  • سپری چدن
  • رویه یک تکه لعاب
  • جاكليدی طرح دیجیتال
  • نما دو درب
  • درب بالا کشودار ریلی
  • پایه های قابل تنظیم

کارخانه ی تایسز، یکی از کارخانه های صاحب نام است که انواع اجاق گازها را با قطعات ایتالیایی تولید و روانه ی بازار می کند. اجاق گازهای این کارخانه دارای سرشعله های ساباف و استیل بگیر و استیل نگیر تایوانی هستند.