یک ترکیب کاملا شگفت‌انگیز از غذاها می‌تواند صبحی فوق‌العاده بسازد، و آن ترکیبی از تخم‌مرغ، شیر و دارچین با نان غوطه‌ور شده در آن است. چیزی در مورد بوی خوش طعم و شیرین آن، و انتظار رنگ آمیزی آن با کره وجود دارد. و با شربت، و یک لیوان بلند آب پرتقال. این وعده لذیذ کمک می کند که فرد حتی در بدترین روزها از رختخواب خارج شود. 28 نوامبر روز ملی نان تست فرانسوی، روزی است که این لذت شگفت انگیز صبحانه را گرامی می دارد و همه را تشویق می کند که از آن برای صبحانه (یا ناهار یا حتی شام!) به تنهایی یا با چند دوست یا اعضای خانواده لذت ببرند.

در این مطلب از تایسز مگ قصد داریم به تاریخچه روز ملی نان تست فرانسوی بپردازیم، اگر شما هم از طرفداران نان تست هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه روز ملی نان تست فرانسوی

نان تست فرانسوی مورد علاقه صبحانه، بسته به جایی که سرو می شود، نام های زیادی دارد. برخی از معدود نام های جالب آن عبارتند از نان تخم مرغی، نان تست آلمانی، پودینگ شوالیه های فقیر، یا نان تست بمبئی. اما مهم نیست که چه نامی دارد، این غذای خوشمزه همیشه از همان مواد اصلی درست می شود: تخم مرغ زده شده، شیر و نان.

این میان وعده شیرین خوشمزه اغلب با شکر یا شربت و میوه یا شاید کمی پودر قند روی آن پاشیده شده سرو می شود و شامل تکه های نان است که در مخلوطی از شیر و تخم مرغ سرخ می شوند – همراه با دارچین بسیار مهم است که داخل مواد آن ریخته شود.

خرید روز ملی نان تست فرانسوی | National French Toast Day | تایسز

در فرانسه، نام آن “pain perdu” است که به معنای واقعی کلمه “نان گم شده” است، زیرا اغلب با نان کهنه یا بیات درست می شود. اگرچه بیشتر مردم تمایل دارند آن را نان تست فرانسوی بنامند، اما این غذا لزوماً مشخص نیست که از فرانسه آمده است.

برخی از طرز تهیه های لاتین باستانی قرن چهارم به خیساندن نان در شیر قبل از سرخ کردن اشاره می‌کنند، و در قرن چهاردهم در آلمان، اصطلاح پودینگ شوالیه‌های فقیر برای این خوراکی شیرین ابداع شد. امروزه در سراسر جهان به عنوان یک وعده صبحانه یا یک میان وعده شیرین مصرف می شود.

بیشتر بخوانید : روز ملی پای خامه ای باواریا 

در ایتالیا، یک نسخه خوش طعم از این غذا به نام “mozzarella en carrozza” وجود دارد که در آن نان آغشته به تخم مرغ باید قبل از سرخ شدن، برش هایی از پنیر موزارلا داشته باشد. این نام در لغت به معنای “موزارلا در کالسکه” است. بنابراین، در این مورد، در واقع می توان نان تخم مرغی را برای وعده غذایی اصلی و همچنین برای دسر مصرف کرد!

چگونه روز ملی نان تست فرانسوی را جشن بگیریم

بنابراین چگونه می توانید روز ملی نان تست فرانسوی را جشن بگیرید؟ خوب، در اینجا چند ایده جالب برای شروع وجود دارد:

نان تست فرانسوی را در رستوران سفارش دهید.

البته این وعده غذایی منحصربه‌فرد در همه منوها نیست، اما مطمئناً باید در فهرست غذاهایی باشد که بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌هایی که صبحانه یا وعده‌های صبحانه سرو می‌کنند، ارائه می‌شود. دهند!

خرید روز ملی نان تست فرانسوی | National French Toast Day | تایسز

نان تست فرانسوی را در خانه درست کنید

اگر نان کهنه ای در آشپزخانه دارید، این یک راه عالی برای استفاده از آن است. تکه‌های نان را می‌توانید با مخلوط خوشمزه تخم‌مرغ و شیر ، خیس کنید. بعد از اینکه سرخ شد، به اندازه ای که دوست دارید کره، مربا، شربت، میوه یا عسل بمالید. کسانی که احساس لذت بیشتری می کنند ممکن است بخواهند مقداری خامه روی آن بریزند!

دستور پخت نان تست فرانسوی منحصر به فرد

برای انحراف سرگرم کننده از حالت معمول، نان تست فرانسوی را با افزودن مواد جالب دیگری به سطح نان در نظر بگیرید. برخی از ایده ها شامل اضافه کردن پوست پرتقال یا لیمو، ادویه هایی مانند جوز هندی یا کمی شکر قهوه ای است.

بیشتر بخوانید : روز جهانی کیک