روز جهانی کیک هر سال در 26 نوامبر برابر با 5 آذر ماه برگزار می شود. کیک یک غذای پخته است که معمولاً از آرد، شکر و سایر مواد تهیه می شود. در قدیمی‌ترین شکل‌های خود، کیک‌ها اصلاح‌شده‌ای از نان، نوعی پیچیده‌تر بودند، اما این روزها، کیک‌ها طیف وسیعی از شیرینی‌های پخته شده مانند شیرینی، پای و غیره را پوشش می‌دهند. کیک اغلب در مناسبت های تشریفاتی مانند عروسی، سالگرد و تولد سرو می شود.

دستورالعمل های زیادی برای پختن کیک وجود دارد که بسیاری از آنها قرن ها قدمت دارند. استفاده از کیک ها برای جشن تولد در قرن نوزدهم اروپای غربی آغاز شد. کیک ها یک افزودنی لذت بخش برای انواع غذاها و کارکردهای دیگر هستند، از یک دسر ساده خانوادگی تا یک مهمانی بزرگ، تقریباً همه از یک تکه کیک لذت می برند.

چه کسی روز ملی کیک را اختراع کرد؟

تاریخچه کیک به دوران باستان برمی گردد و تصور می شود اولین کیک در یونان و مصر باستان ساخته شده باشد. این کیک های اولیه نسبتاً سنگین و مسطح بودند و در پایان یک غذا با آجیل و عسل خورده می شدند. با این حال، مانند بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان، کیک اغلب برای خدایان پخته می شد و به نشانه پرستش، عشق و احترام به آنها در معابد آنها تقدیم می شد. اما تاریخچه دیگری نیز وجود دارد که به طور معمول به خود ماری آنتوانت نسبت داده می شود که پس از اطلاع یافتن از این که دهقانان آنقدر فقیر هستند که در یکی از قحطی هایی که در فرانسه در زمان سلطنت همسرش لوئی شانزدهم رخ داد، نانی برای خوردن نداشتند.

تاریخچه پخت کیک، روز جهانی کیک
تصور می شود اولین کیک در یونان و مصر باستان ساخته شده باشد

روز جهانی کیک چیست؟

روز جهانی کیک که در 26 نوامبر جشن گرفته می شود، همچنین در ایالات متحده به عنوان روز ملی کیک شناخته می شود، یک مناسبت غیر رسمی است که جادوی خوشمزه کیک را جشن می گیرند.

آیا کیک شما را خوشحال می کند؟

سوال واقعی اینجاست، اینطور نیست؟ گفته می شود کیک حاوی اکسی توسین، هورمون عشق است که مسئول ایجاد شادی در انسان است.

کیک ها وقتی به خوبی درست شوند بسیار خوشمزه هستند. در این روز جهانی کیک به هر تعداد که می خواهید لذت ببرید و در خوردن کیک زیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید : فرهای گازی و برقی برای پخت کیک