چه چیزی در پختن کیک و شیرینی وجود دارد که به شدت احساس خوب و خشنودی می دهد؟ من به طور کلی از آشپزی لذت می برم، اما وقتی غذاهای خوش طعم درست می کنم، در درجه اول به خاطر خوردن آنهاست. من عاشق خوردن چیزی هستم که می پزم. به طور خلاصه، من عاشق بخش پختن کیک و نان و شیرینی در آشپزی هستم، نه فقط خوردن. فرآیند آهسته اندازه گیری، الک کردن و هم زدن. منتظر بمانید تا خمیر در فر بلند شود و خانه از بوی کره و آرد و شکلات اشباع شود. تابه‌ها را از فر بیرون می‌کشیم و می‌بینیم که خمیر به چیزی طلایی و عالی تبدیل شده است.

افرادی که عاشق شیرینی پزی هستند واقعاً پختن کیک و شیرینی را دوست دارند. برای آنها، یک روز عالی شامل هم زدن یک کیک است. برای آنها، یک میکسر ایستاده واقعا عالی نشان دهنده اوج دارایی های مادی است. برای نانوایان و قنادان پخت و پز چیزی بیش از یک وسیله ساده برای رسیدن به هدف است – این یک روش زندگی است.

در اینجا 8 دلیل برای اینکه افراد پختن کیک و شیرینی را دوست دارند، را بررسی میکنیم:

پختن کیک و شیرینی بوی شگفت انگیزی دارد

آیا چیزی بهتر از داشتن خانه ای وجود دارد که بوی پختن کلوچه های شکلاتی بدهد؟ به نظر می رسد کیک های پخته شده بیشتر از یک بوی خوشایند است، در واقع می تواند به شدت احساسی باشد. دکتر آلن هیرش، متخصص مغز و اعصاب که نوستالژی برانگیخته بویایی را مطالعه می کند، دریافته است که بوهای تولید شده از پختن غذا تأثیر بسیار قوی بر حافظه دارند. او توضیح می‌دهد که در مطالعه‌ای روی انواع رایحه‌ها، «ما متوجه شدیم که بوی غذاهای پخته شده اولین بویی است که افراد را نسبت به دوران کودکی خود نوستالژیک می‌کند.»

این یک استعداد نیست – علم است

برخلاف دیگر انواع آشپزی، پختن کیک و شیرینی نیاز به مهارت زیادی ندارد. اگر دستور پخت خوبی دارید، از آن پیروی می کنید، خوشمزه بودن آن به نوعی اتفاق می افتد. همه فکر می کنند که شما یک نابغه هستید، اما در واقع شما فقط می دانید چگونه دستورات را بخوانید و دنبال کنید.

چرا افراد پختن کیک و شیرینی را دوست دارند

خوب، این علم است، اما همچنین نوعی جادو است

پختن کیک و شیرینی می تواند کمی شبیه به کنار هم گذاشتن مواد معجون جادویی باشد. یک دسته از مواد را در یک مخلوط مرطوب و درهم ترکیب می‌کنید، آن را در فر می‌گذارید و در انتها یک کیک خوشمزه دارید! چقدر لذت بخش، هر چند وقت یکبار این کار را انجام می دهید؟ هرگز از احساس جادویی دست نکشید. آیا کمی احساس جادویی دارید؟ بله، نانواها و قنادها اینگونه اند و از این احساس خسته نمی شوند.

بسیاری از کیک و شیرینی ها پخته شده قابل انجماد هستند

چه چیزی بهتر از داشتن یک فریزر پر از محصولات پخته شده خوشمزه است. دانستن این نکته که یک خوراکی خانگی و دلپذیر که فقط یخ زده است، این حس را ایجاد می کند که هر روزی می تواند خاص باشد – تنها کاری که باید انجام دهید این است که چیزی را بیرون بیاورید و یخ زدایی کنید. کوکی ها، کلوچه ها و نان های سریع به خوبی یخ می زنند و قابلیت نگهداری دارند.

پختن کیک و شیرینی معمولاً یک لذت است، نه یک ضرورت

به همان اندازه که آنها را دوست دارم، هرگز برای زنده ماندن نیازی به کوکی‌های شکلاتی ندارم (اگرچه مطمئناً چنین احساسی وجود دارد). یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد پختن کیک و شیرینی دوست دارم این است که لذت بخش است و غیر ضروری. من مجبور نیستم چیزی بپزم، اما وقتی این کار را می‌کنم، به این دلیل است که می‌خواهم وقتم را صرف خوشحال کردن خودم یا شخص دیگری کنم. صرفاً گرفتن این تصمیم مانند هدیه ای به خودم است.

مطالعه بیشتر : روز جهانی کیک | National Cake Day

پخت برای به اشتراک گذاشتن است

پخت یک تجربه عمومی است. معمولا ما یک کیک کامل یا دسته ای از کلوچه ها را فقط برای خودمان درست نمی کنیم. در عوض، ما تمایل داریم که با نیت به اشتراک گذاشتن آنچه که درست می کنیم، دست به پختن بزنیم. ما با خانواده، همکاران، دوستان، یا با کسی که به سادگی روز را سپری می‌کند، به اشتراک می‌گذاریم. دانستن اینکه چیزی که می سازید باعث خوشحالی دیگران می شود یکی از گرم ترین و مبهم ترین احساسات موجود است.

پختن کیک و شیرینی در منزل

پختن کیک و شیرینی، یک سرگرمی لذت بخش

آرد، شکر، تخم مرغ چیزهای در دسترسی هستند. مطمئناً می توانید دستور العمل های پختی را پیدا کنید که از مواد عجیب و غریب استفاده می کنند، اما در بیشتر موارد، پختن یک سرگرمی لذت بخش است. بهترین چیز این است که می توانید کیک ها و شیرینی هایی با طعم های متفاوت، سوفله ها و تارت های زیبا را با مواد در دسترس درست کنید.

بهانه ای برای جشن گرفتن

از آنجا که بسیاری از جشن‌ها با محصولات پخته شده (کیک برای تولد، جشن عروسی، شیرینی عید و غیره) همراه هستند، پختن کیک و شیرینی به خودی خود جشن به نظر می‌رسند. اما برای بهانه درست کردن یک کیک شگفت‌انگیز نیازی به جشن ندارید، چند دوست را برای خوردن آن دعوت کنید و جشن بگیرید.