همانطور که در مقاله قبل گفتیم اجاق گاز یکی از وسایل مهم خانه و آشپزخانه می باشد که باید در خرید آن دقت نمود. در این مقاله قصد داریم لیستی از قیمت اجاق گازهای مختلف را در اختیار شما بگذاریم. این لیست شامل اسامی اجاق گازهایی با برند های متنوع و قیمت آن ها می باشد. انواع اجاق گاز شامل ساده، گاز رومیزی، پیلوت دار، اجاق گاز فردار، اجاق گاز دو فر، گاز صفحه ای و لمسی می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت اجاق گاز

عوامل مختلفی بر روی قیمت اجاق گاز تاثیر گذار می باشد. در ادامه لیستی از موارد تعیین کننده ی قیمت را برای شما شرح می دهیم.

  • نوع اجاق گاز

 اجاق گازها به دو دسته ی کلی مبله یا ایستاده و صفحه ای تقسیم بندی می شوند. نوع ایستاده ی اجاق گاز، خود به دو دسته ی فردار و غیر فردار تقسیم می شود. به نوع بدون فر آن اصطلاحاً اجاق گاز طرح فر نیز می گویند.

  • جنس صفحه اجاق گاز

جنس صفحه ی اجاق گازهای ایستاده استیل یا لعابی می باشد. جنس صفحه ی اجاق گازهای صفحه ای استیل یا شیشه ای می باشد که نشکن بودن و ضد خش بودن از ویژگی های این نوع صفحه می باشد. علاوه بر ویژگی های گفته شده ضد لک بودن و مقاوت بالای صفحه ی استیل در برابر حرارت بر روی قیمت اجاق گاز تاثیر گذار می باشد.

  • منبع حرارتی اجاق گاز

اجاق گاز ها یا گازی هستند و یا با نیروی نیروی برق کار می کنند. دسته ای دیگر از اجاق گازها وجود دارند که منبع حرارتی دوگانه دارند و برقی-گازی می باشند. طبیعتاً این نوع از اجاق گازها قیمت بالاتری نسبت به اجاق گازهایی با منبع حرارتی یک گانه دارند.

  • جنس ولوم کنترل اجاق گاز

در گذشته ی نه چندان دور جنس ولوم کنترل اجاق گازها فلزی و یا پلاستیکی و یا ترکیبی از این دو جنس بود. اما با گذشت زمان ولوم کنترل اجاق گازها از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده و به آن ها اصطلاحا باکالیت می گفتند. باکالیت ها به دلیل داشتن ساختار فشرده و محکم شان، مقاومت بالایی در برابر گرما و آب شدگی دارند. امروزه همه ی برند های معتبر دنیا از باکالیت برای طراحی ولوم کنترل شان استفاده می کنند. برند تایسز نیز برای طراحی و تهیه ی ولوم های کنترل اجاق گازهای خود از پلاستیک فشرده یا همان باکالیت استفاده می کند.

  • جنس زیر شعله و سر شعله اجاق گاز

تنظیم حرارت گاز امری بسیار مهم و ضروری است که باید به آن توجه ویژه داشت. جنس زیر شعله و سر شعله ی اجاق گاز در تنظیم حرارت آن بسیار تاثیر گذار می باشد.

  • تعداد شعله ها

هر چه تعداد شعله های اجاق گار بیشتر باشد، ابعاد اجاق گاز نیز بیشتر می شود بنابراین قیمت آن نیز بالاتر می رود.

بیشتر بخوانید : تنظیم شعله اجاق گاز

  • شعله زمان دار

شعله ی زمان دار یکی از امکاناتی بود که در صنعت اجاق گاز تاثیر بسزایی گذاشت. اجاق گازهایی که دارای این ویژگی می باشند معمولاً یکی از شعله های آن ها دارای زمان بندی می باشد که در صورت اتمام زمان تعیین شده از سمت آشپز، به صورت خودکار خاموش می شود.

  • تایمر و هشدار دهنده اتمام پخت

ویژگی دیگری که در گازهای زمان دار وجود دارد هشدار دهنده ی اتمام زمان پخت می باشد که بر روی قیمت اجاق گاز تاثیر گذار است.

  • اعتبار شرکت تولید کننده

شرکت های معتبر متعهد هستند که خدمات نصب و خدمات پس از فروش را به شما ارائه دهند. برندهای ناشناس اگر چه محصولات شان را با قیمت کمتری در اختیار شما قرار می دهند اما پس از زمان کوتاهی دچار مشکل می شوند و متاسفانه جوابگو نیستند. شرکت مهیارالبرز تولید کننده محصولات تایسز از آن دسته کارخانجات معتبر است که به شما خدمات پس از فروش را به صورت با کیفیت و رایگان ارائه می دهد.

  • فندک اتوماتیکی (فندک الکتریکی)

فندک الکتریکی در روشن کردن اجاق گاز به کمک شما می آید و شما دیگر نیازی به استفاده از فندک دستی یا کبریت نخواهید داشت بلکه با چرخاندن ولوم کنترل گاز فندک به صورت خودکار زده خواهد شد و شعله روشن می شود. فندک الکتریکی جزئی جدا نشدنی از گازهای صفحه ای می باشد و به دلیل استفاده ی زیاد و طولانی مدت از این قطعه نیاز است تا این قطعه جنس خوب و کیفیت بالایی داشته باشد. این مورد نیز بر قیمت اجاق گاز تاثیر گذار می باشد.

خرید قیمت اجاق گاز | تایسز

لیست قیمت اجاق گاز

  • برند اسنوا

این برند که یکی از برند های به نام ایرانی محسوب می شود، محصولاتش در بازه ی قیمت 2.250.000 تا 5.450.000 می باشد.

اجاق گاز های ساده و با امکانات محدود برای محیط های اداری مناسب می باشند و قیمتی بین 1 میلیون تا 1.5 میلیون تومان دارند. در این بازه ی قیمت شما می توانید یک اجاق گاز معمولی با استیل ضد زنگ پیدا کنید.

  • برند سینجر

برند سینجر یکی دیگر از برندهای معروف ایرانی می باشد. ارزان ترین اجاق گاز در این برند به قیمت 1.760.000 و گران ترین آن ها 4.695.000 تومان می باشد. سایر اجاق گازهای این برند در این بازه قرار می گیرند.

  • برند دی استیل

برند دی استیل، برندی است که بیشتر در زمینه ی اجاق گازهای رومیزی با تعداد شعله های کم فعالیت می کند. در این برند اجاق گاز دو شعله ی دی استیل با مدل Dsteel G2 ارزان ترین قیمت را دارد و مبلغی حدود 540.000 تومان باید برای آن بپردازید. گران ترین محصول آن نیز 3.662.000 تومان قیمت دارد.

  • برند آلتون

این برند قطعاتی ایتالیایی دارد که در ایران مونتاژ شده است. در این برند اجاق گازها در دو دسته بندی کلی ایستاده و صفحه ای قرار دارند. ارزان ترین اجاق گاز در این برند مدل صفحه ای آن می باشد که دارای 4 شعله است و قیمت آن 1.193.000 تومان می باشد. گران ترین محصول این برند نیز در دسته ی مبله قرار می گیرد که قیمت آن 5.060.000 تومان می باشد.

  • برند اخوان

گران ترین اجاق گاز در برند اخوان 4.950.000 تومان می باشد و ارزان ترین آن اجاق گاز مدل صفحه ای است که قیمتش 1.560.000 تومان است.

  • برند بوش

بوش نیز یک برند شناخته شده و نام آشنا است که در دسته ی برند های خارجی قرار می گیرد. انواع اجاق گازهای صفحه ای، رومیزی و ایستاده در این برند وجود دارند. اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PBP0C2B80O و سفید رنگ می باشد که قیمت آن 1.100.000 تومان است. گران ترین محصول این برند یک اجاق گاز تمام عیار با قیمت 13.280.000 می باشد.

در مدل های بالاتر و قوی تر گزینه های بیشتری در مورد حالت های پخت و پز، شعله ی زمان دار و تعداد شعله های بیشتر خواهید داشت. برند تایسز نیز در رنج های متفاوت قیمت محصولات متفاوت و با کیفیتی دارد که برای شما کاربران عزیز بسیار مناسب می باشد.

در بالا تعدادی از برند ها و گران ترین و ارزان ترین محصولات آن ها را بررسی کردیم و شما می توانید قیمت های بیشتر را در سایت ایمالز مشاهده بفرمایید.

خرید اجاق گاز در بازه ی 2.500.000 تا 4.000.000 تومان

اگر می توانید بودجه بیشتری به خرید اجاق گاز اختصاص دهید و هزینه ای را ما بین 2.700.000 تا 4.000.000 متقبل شوید، با گزینه هایی مانند توان دوگانه ی سوخت، طراحی اسلایدها و فن های همرفت شروع به فانتزی کنید!

خرید اجاق گازهایی با قیمت 4.000.000 تا 10.000.000 تومان

محصولات موجود در این محدوده ی قیمت از لوازم حرفه ای برای طراحی و اجرایشان استفاده می کنند که در آشپزخانه های تجاری –مانند رستوران ها- می بینید. در این محدوده قیمت، سازه های فولادی ضد زنگ (نه تنها روی درب فر بلکه برای ولوم کنترل) در طراحی شان به کار می رود. مدل هایی که از 30 اینچ استاندارد برای استفاده از شش یا بیشتر مشعل گسترده تر هستند را مشاهده خواهید کرد.

خرید اجاق گازهایی با قیمت بیشتر از 10.000.000 تومان

اگر شما می توانید این مقدار سرمایه را برای خرید اجاق گاز کنار بگذارید یک دستگاه سفارشی دریافت کنید. دامنه ها و اجاق های موجود در این دسته در چندین رنگ به همراه ویژگی های داخلی و منحصر به فرد مانند اتصال آب برای انتشار خودکار بخار در حین پخت می باشند. قابلیت پخت زمان دار و آلارم اتمام زمان پخت از دیگر ویژگی های این نوع از اجاق گاز پیشرفته می باشد.

مطالب مرتبط : بهترین مارک اجاق گاز