خرید چگونه از فر کانوکشن خود برای آسان‌تر کردن آشپزی استفاده کنید؟ | تایسز

در این مطلب از تایسز مگ قصد داریم شمارا با قابلیت های فرهای کانوکشن و تاثیر آن ها در بالا رفتن کیفیت آشپزی شما نیز بیشتر آشنا کنیم.
اصلا کانوکشن چیست ؟ کانوکشن پروانه‌ایست که در انتهای فر نصب شده و اصلی‌ترین وظیفه آن یکنواخت کردن دمای درون فرهای برقی هنگام پخت و پز می‌باشد. کانوکشن یک فن پرقدرت است. فرهایی که دارای این نوع فن هستند قابلیت‌های بیشتری نسبت به فر های معمولی برای پخت و پز فراهم می‌کند.

فر کانوکشن چیست؟

فری است که معمولا از یک یا چند فن برای پخش یکنواخت گرما در داخل فر استفاده می کند. اجاق‌های همرفت می‌توانند پخت و پز را آسان‌تر کنند،
مخصوصاً زمانی که در حال تهیه غذا برای مهمانی‌های بزرگ یا وعده‌های غذایی در تعطیلات هستید بسیار مفید و کاربردی است.

هر زمان که نیاز است چندین غذا به طور همزمان درست شود، می دانید که این یک فرآیند گیج کننده و پیچیده برای نظارت بر غذاها است و همچنین انتظار
برای پخته شدن چند غذا بطور همزمان دقت زیادی می خواهد. خوشبختانه، بسیاری از اجاق‌ها اکنون با قابلیت‌های پخت همرفتی عرضه می‌شوند
که روند پخت و پز را تسریع می‌کند و در عین حال نتایج بهتری نسبت به پخت سنتی دارد.

فرهای با قابلیت پخت کانوکشن، دارای فن هستند که هوای گرم را در داخل محفظه فر پخش می کند. اما فرهای بدون فن، گرما به سادگی از عنصر حرارتی در پایین فر بالا می رود و اگر دو تا غذا بطور همزمان درون فر دارید، هر کدام روی یکی از طبقات فر، ظرف پایینی حرارت مستقیم بیشتری نسبت به ظرف بالا می گیرد و این موضوع عملیات پخت را با چالش مواجه می کند.

با پخت همرفت، هوا به گردش در می آید و گرما را به طور یکنواخت در تمام قسمت های فر توزیع می کند.

قابلیت پخت همزمان در فر کانوکشن

پخت کوکی ها در فر کانوکشن سریعتر انجام می شود زیرا می توانید دو ورق کوکی را روی دو قفسه مختلف قرار دهید و هر دو با سرعت یکسانی پخته می شوند. پختن گوشت در فر کانوکشن زمان کمتری دارد زیرا گرما در اطراف گوشت حرکت می کند و فرآیند پخت را تسریع می کند. همچنین می توانید از سبزیجات برشته شده در فر کانوکشن به عنوان غذای جانبی لذت ببرید و آنها را همزمان با گوشت بپزید.

از آنجایی که هوا دائما در حال حرکت است، بوهای مختلف قاطی نمی شوند. می‌توانید یک مرغ با سس سیر و یک پای کدو تنبل را به طور همزمان بپزید بدون اینکه بوها را قاطی کنید.

اجاق های همرفت تایسز

اجاق گاز همرفت یک وسیله خانگی است که برای گرم کردن محصولات غذایی و خوراکی ها ؛اصل عملکرد آن گردش یکنواخت هوای خشک و بخار گرم است. نام همرفت به افتخار پدیده فیزیکی همرفت – تبادل گرما توسط جریان ذرات با درجه حرارتهای مختلف – ارائه شده است.

بین اجاق های همرفت معمولی و اجاق های همرفت تایسز تفاوت وجود دارد. اجاق های همرفت تایسز دارای دو عنصر گرمایشی هستند: یکی در پایین، یکی در بالا قرار دارد. منبع حرارتی که از دو جهت مختلف می‌آید، به اضافه یک فن که هوا را در داخل فر به گردش در می‌آورد، غذا حتی یکنواخت‌تر از اجاق‌های همرفت معمولی پخته می‌شود.

اجاق های سری G تایسز نمونه ای عالی از یک اجاق همرفت واقعی است. سری G دارای یک فن در پشت فر است که به طور مداوم هوا را در حین پخت و پز غذا به گردش در می آورد. دو قفسه پخت و پز در داخل فر وجود دارد، بنابراین می توانید چندین ظروف یا تابه های غذا را روی هر دو قفسه قرار دهید و انتظار داشته باشید که همه آنها به طور مداوم گرم و پخته شوند.

این فر همچنین به طور خودکار دما را از دمایی که معمولاً در اجاق های سنتی استفاده می کنید به دمایی که اجاق همرفتی باید در آن تنظیم شود تبدیل می کند.

چه فری تهیه کنیم که بتواند هر نوع پختی را انجام دهد؟

اگر تا به حال آشپزی با فرهای کانوکشن را امتحان نکرده‌اید و نمی‌دانید که آیا آن را دوست دارید یا نه، اجاقی تهیه کنید که هم پخت کانوکشن و هم پخت ثابت (یا سنتی) را انجام دهد. به شما این امکان را می دهد تا از روشی که بیشتر با آن راحت هستید استفاده کنید و با استفاده از روش دیگر دستور العمل ها را آزمایش کنید.

یک فر با قابلیت پخت کانوکشن و قابلیت پخت سنتی نیز طیف وسیع تری از نیازهای پخت را در بر می گیرد. شما مجبور نخواهید بود هیچ یک از دستور پخت های محبوبتان در کتاب های قدیمی خود را دور بریزید!

از فر های تایسز سری G می توان به عنوان اجاق همرفت یا اجاق استاتیک معمولی استفاده کرد. راهی وجود دارد که می‌توانید هر غذایی را که می‌خواهید به بهترین شکل ممکن درست کنید! از سیب زمینی سوخاری گرفته تا استیک آبدار و یا بیسکویت طلایی، این فر می تواند همه این کارها را انجام دهد. به‌علاوه، اگر چندین غذا را همزمان می‌پزید، قابلیت‌های اجاق همرفتی باعث می‌شود که همه چیز به طور یکنواخت پخته شود، بدون اینکه یک ظرف را با بویی که از ظرف دیگری می‌آید آلوده کند.

خرید چگونه از فر کانوکشن خود برای آسان‌تر کردن آشپزی استفاده کنید؟ | تایسز

پخت گوشت با کانوکشن

فر کانوکشن سری G تایسز برای پخت گوشت بسیار ایده آل است. اگر در حال پختن غذاهایی هستید که می‌خواهید بیرون آن قهوه‌ای و ترد شوند و در عین حال درون آن‌ها به طور یکنواخت بپزید، واقعاً نمی‌توانید با فر کانوکشن اشتباهی کنید!

هوای گرمی که به شدت در اطراف گوشت شما می‌وزد، بیرون آن را سریع‌تر و در دمای گرم‌تری می پزد. داخل گوشت تحت تأثیر فن قرار نمی گیرد، اما همچنان به طور مداوم می پزد.

معمولاً باید دما را کاهش دهید تا برای پخت همرفت تنظیم شود. برای مثال، اگر معمولاً یک استیک را در دمای 350 درجه فارنهایت می‌پزید، می‌توانید هنگام پختن گوشت در اجاق همرفت، آن را به 325 درجه فارنهایت تغییر دهید.

پختن سبزیجات با کانوکشن

استفاده از فر کانوکشن برای پختن سبزیجات برشته ایده بسیار خوبی است زیرا سبزی ها از بیرون به خوبی قهوه ای می شوند و در داخل با ملایمت پخته می شوند.

سیب زمینی سرخ شده، هویج، لوبیا سبز، گل کلم و سایر سبزیجات همگی وقتی خرد می شوند به خوبی پخته می شوند، روی یک سینی مخصوص پخت و پز در فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، و با روغن زیتون، نمک و هر ادویه دیگری که ترجیح می دهید سبزیجات را طعم دار کنید و درون فر سری G تایسز قرار دهید. اکنون همه چیز آماده است.

پخت ماهی با کانوکشن

اجاق‌های همرفت نیز برای پخت ماهی خوب عمل می‌کنند. اگر برش‌های ماهی ضخیم‌تری دارید، از حالت کباب همرفت یا پخت همرفت استفاده کنید (اگر این ویژگی‌ها در فر شما هستند). بدون نگرانی در مورد مزه و بوی”ماهی” غذای جانبی را در طبقه ی دیگر فر قرار دهید تا هم زمان بپزند. فقط به یاد داشته باشید که پخت کانوکشن زمان کمتری می برد، بنابراین ماهی شما سریعتر از حد معمول پخته می شود.

پخت کیک با کانوکشن

استفاده از فر کانوکشن برای پخت کیک ایده آل نیست. اگر امکان استفاده از روش پخت سنتی را دارید، باید از آن برای کیک خود استفاده کنید. کیک ها و سایر محصولات پختنی که خمیر متراکم دارند و قرار است ور بیایند و نرم و پف دار شوند با پخت استاتیک سنتی بهتر عمل می کنند. فرهای سری G تایسز نیز قابلیت پخت سنتی را به شما ارائه می دهد.

پخت کوکی ها با کانوکشن

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چگونه کلوچه ها را در اجاق همرفتی بپزند. پخت کوکی ها در فر کانوکشن به شما این امکان را می دهد که چندین مدل شیرینی را به طور همزمان بپزید و به طور کلی زمان پخت زیادی را کاهش دهید. نتیجه نهایی کوکی های شما کمی متفاوت از اجاق های سنتی است. اجاق‌های همرفتی تایسز باعث می‌شوند که کوکی‌ها ظاهری قهوه‌ای‌تر و ترد داشته باشند.

اگر دوست دارید کوکی‌هایتان از بیرون ترد و از داخل نرم باشند، پخت همرفتی یک امر ضروری است!

سوالات متداول

چگونه میتوانم فر کانوکشن سری G تایسز را خریداری کنم؟

برای اطلاع بیشتر از اجاق های سری G تایسز و دیگر محصولات ما با ما در ارتباط باشید

آیا فر کانوکشن همانند سرخ کن هوا پز است؟

اجاق‌های همرفت و سرخ‌کن‌های هواپز عملکرد مشابهی دارند، اما سرخ‌کن‌های هواپز معمولاً وسایل کوچک‌تری هستند که گرمای شدیدتری ارائه می‌کنند. اجاق های کانوکشن به اندازه یک اجاق معمولی و بزرگ هستند و می توانید مواد غذایی بیشتری را داخل آن قرار دهید. فرهای سری G تایسز با ظرفیت 90 لیتر فضای بزرگ برای پخت هم زمان چندین غذا را ارائه می دهد.

آیا اجاق های کانوکشن سریعتر غذا را می پزند؟

بله، اجاق‌های همرفت سریع‌تر از اجاق‌های سنتی فرایند پخت را انجام می دهند. یک قانون خوب این است که زمان پخت و پز را تا 25 درصد کاهش می دهد.

تفاوت بین فر معمولی و کانوکشن چیست؟

یک اجاق همرفتی شامل یک فن برای پخش یکنواخت گرما در داخل فر است. یک اجاق معمولی از گرمای تابشی استفاده می کند، به این معنی که گرما از عنصر پایینی رو به بالا می رود و یا از عنصر بالایی رو به پایین می آید. فن در یک اجاق همرفتی حرارت را به دور غذا می‌چرخاند و با قدرت بیشتری به بیرون غذا برخورد می‌کند و باعث می‌شود سریع‌تر پخته شود و محفظه فر داغ‌تر شود.

هوای در حال گردش همچنین از انتقال بو و طعم از یک ظرف به ظرف دیگر جلوگیری می کند و آن را به روشی مفید برای پخت چندین غذا به طور همزمان تبدیل می کند.