اجاق گاز یکی از پرکاربردترین اجزای آشپزخانه است، باید در هنگام خرید آن به نکات و مواردی توجه کرد. چنانچه به شیرینی پزی و پخت انواع غذاها علاقه دارید، در خرید اجاق گاز باید دقت کافی داشته باشید. اجاق گازی که انتخاب می کنید باید تمام قابلیت های مورد نیاز شما را داشته باشد.

برای خرید یک اجاق گاز خوب باید مشخصات فنی اجاق گاز مثل میزان مصرف انرژی آن را مد نظر قرار دهیم.

دسته بندی اجاق گازهای ایرانی

اجاق گازها از نظر اندازه به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. اجاق گازهای با ارتفاع بیشتر و طول کمتر
  2. اجاق هایی که طول بیشتری دارند.

در هنگام خرید باید دقت کنید که ظرفیت فر اجاق گاز مطابق با نیاز شما باشد. درب فر بهتر است شیشه ای باشد چون شستشوی آن راحت تر بوده و در هنگام پخت داخل آن دیده می شود.

جنس شعله های اجاق متنوع است: شیشه، استیل، لعابی؛ که با توجه به نوع نیاز شما انتخاب می شود.

اجاق گازهای هوشمند نیز در بازار موجود است که به شما این امکان را می دهد که به آن برای پخت غذای خود زمان دهید و طبق آن زمان حتی اگر در خانه نبودید زیر غذا خاموش می شود.

در حال حاضر اجاق گاز، تبدیل به یکی از نیازهای اساسی خانه و آشپزخانه شده و دیگر خانه ای نیست که در آن اجاق گاز موجود نباشد.

معرفی بهترین اجاق گازهای ایرانی

در این جا 8 برند از برترین های روز بازار را به شما معرفی می کنیم:

1. اجاق گاز تایسز

یکی از بهترین اجاق گازهای ایرانی ، اجاق گاز تایسز است. تعداد سر شعله های این اجاق متنوع بوده و برای خانواده هایی با جمعیت کم، متوسط و بالا مناسب سازی شده است. جنس رویه ی گاز از استیل ضد زنگ و ضد خش و درب محفظه ی فر از شیشه ی دوجداره می باشد که امکان شستشوی آن را به راحتی فراهم می آورد. این اجاق گاز دارای استاندارد های جهانی است و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

اجاق گازهای فردار تایسز دارای ویژگی های منحصر به فردی همچون ترموکوپل TOP Time، سرشعله های بهینه سوز، پنل کنترل لمسی به همراه ریموت کنترل، فن کانوکشن گردش هوا در محفظه فر ، شیشه های دوجداره با قابلیت جداسازی ، تثبیت کننده فشار گاز و … می باشد.

شما می توانید با توجه به نوع ترکیب آشپزخانه خود، از انواع اجاق گازهای مبله تک فر و دو فر درب کشویی و اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای و استیل، طرح هایی را با قیمتی مناسب انتخاب نمایید.

شرکت مهیارالبرز در اجاق گازهای تایسز از استیل بگیر و استیل نگیر تایوانی و از قطعات ایتالیایی و ترک شامل:

  • موتور فن
  • فن بلوور
  • تایمر
  • موتور جوجه گردان
  • و المنت استفاده می کند.
خرید بهترین اجاق گازهای ایرانی | تایسز

2. اجاق گاز سینجر

این اجاق یک نمونه بی نظیر است. مجهز به فول ترموکوپل می باشد که این ویژگی ایمنی دستگاه را بالا می برد. داشتن فندک مکانیکی یکی دیگر از ویژگی های این اجاق است.

تعداد شعله های آن 5 عدد بوده، در 3 سایز کوچک، بزرگ و متوسط تا ظروف با اندازه های مختلف هم زمان روی گاز قرار بگیرند. جنس شبکه های گاز از چدن بوده؛ و درب فر در این اجاق شیشه سکوریت دو جداره است و مجهز به سپر حرارت گیر می باشد.

مشخصات فر در این اجاق :

چراغ داخل فر، جوجه گردان، ظرفیت محفظه فر 76 لیتر

پایه های این اجاق قابلیت تنظیم دارند.

3. اجاق گاز اخوان

اجاق گاز های اخوان با طراحی استثنایی خود هر آشپزخانه ای را جلوه می بخشد. این اجاق گاز از نظر سایز و اندازه چندان بزرگ نبوده و فضایی متناسب با عملکردشان اشغال می کنند. پایه های تعبیه شده در زیر آن قابل تنظیم می باشد.

بدنه و سطح این اجاق گاز از استیل مرغوب و با کیفیت می باشد. شیشه فر آن 3 جداره بوده و در برابر ضربه و حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است. شبکه ای که روی سطح گاز قرار می گیرد از جنس چدن با ماندگاری بالاست. ظرفیت فر این اجاق 94 لیتر می باشد و امکان پخت کیک و شیرینی در حجم زیاد را فراهم می کند.

4. اجاق گاز استیل البرز

یکی از اجاق گازهای پر فروش ایرانی برند استیل البرز می باشد.

این اجاق دارای 5 شعله و ترموکوپل فوق سریع بوده. قطعات به کار رفته در این گاز ایتالیایی بوده و از راندمان حرارتی بسیار بالایی برخوردار است. به همراه این اجاق، شرکت نیز یک سری لوازم جانبی نیز قرار داده است. مشعل های این اجاق چیدمان مناسبی از نظر اندازه و سایز دارد که پخت و پز با آن را تسهیل می کند. شبکه های قرار گرفته در سطح گاز از جنس چدن مرغوب و مقاوم در برابر حرارت و تغییر رنگ می باشد.

نظافت این اجاق به دلیل جنس استیل به کار رفته بسیار آسان بوده و این اجاق گاز دارای 24 ماه گارانتی شرکتی است.

مطالعه بیشتر: ضرورت وجود فر‌گاز در آشپزخانه و انواع فرها

5. اجاق گاز رز گاز

این اجاق از استانداردهای جهانی برخوردار است. شامل 5 شعله با اندازه های متفاوت بوده. شعله وسط آن دارای قابلیت دو گانه می باشد به منظور قرار گرفتن ظروف سنگین تر بر روی آن.

شبکه های این اجاق از جنس چدن نشکن است که ضمن داشتن استحکام بالا، مانع از سُر خوردن ظروف شده و چون جنس آن چدن نشکن است می توان از ظروف سنگین بدون نگرانی استفاده کرد.

ترموکوپل این اجاق در کمترین زمان عمل می کند، که در صورت قطع شعله به هر دلیل، از قبیل سر رفتن غذا و… باعث قطع جریان گاز می گردد. محفظه فر این اجاق شامل دو موتور جوجه گردان است. حرارت داخل محفظه فر قابل تنظیم می باشد.

از قابلیت دیگر این اجاق گاز فندک دار بودن آن است که بدون نیاز به کبریت و یا فندک خارجی می توان به آسانی اجاق را روشن کرد.

پایه های این اجاق نیز قابلیت تنظیم دارد که خود را با هر سطح شیب داری هماهنگ می نماید.

6. اجاق گاز ناب استیل

این اجاق گاز 5 شعله از جنس استیل ضد زنگ و ضد خش می باشد. ولوم های این اجاق از جنس باکالیت (نوعی پلاستیک فشرده و نسوز) میباشد که در صورت حرارت زیاد داغ نشود.

شبکه های موجود در سطح اجاق گاز از جنس چدنی است که دارای سطح صاف بوده برای جلوگیری از نفوذ ذرات چربی به درون آن. این جنس چدن به دلیل مرغوبیت بالای خود به مرور زمان تغییر رنگ و حالت نمی دهد.

این اجاق از سیستم ایمنی بالایی برخوردار است.

از جمله ویژگی هایی که در انتخاب یک اجاق گاز خوب باید به آن توجه کرد سیستم ایمنی آنست، قطعه ای که در هر اجاق ایمنی آن را تامین میکند ترموکوپل است.

ترموکوپل وظیفه قطع و وصل کردن گاز را بر عهده دارد. ترموکوپل اجاق گاز ناب استیل در هنگام جرقه زدن سریعا جریان گاز را وصل می کند تا شعله روشن شود و هنگامی که شعله به هر دلیلی خاموش شود سریعا جریان گاز را قطع می کند.

فاصله بین مشعل ها در این اجاق کاملا استاندارد بوده و ظروف بیشتری روی آن می توان قرار داد. این مارک اجاق گاز فقط در نوع صفحه ای در بازار موجود می باشد.

7. اجاق گاز پادیسان

یکی از بهترین اجاق گازهای ایرانی در بازار، اجاق گاز 5 شعله پادیسان می باشد. این اجاق گاز با تمام استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.

دارای نمای شیشه ای inox و صفحه ای از جنس استیل مرغوب بوده.

شبکه های این اجاق از جنس چدن ضد خش و نشکن می باشد.

از دیگر ویژگی های این اجاق

  • زنگ هشدار زمان دار
  • 3 موتور جوجه گردان
  • ترموکوپل فوق سریع
  • فندک تمام اتوماتیک
  • گرمخانه

8. اجاق گاز اسنوا

این اجاق گاز دارای جنس بدنه استیل مرغوب بوده. طول آن 90 سانتیمتر، عمق 60 سانتیمتر که فضای چندان زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کند. این اجاق گاز دارای نمایشگر LED بوده و تعداد شعله های آن 5 عدد است.

از دیگر ویژگی های این اجاق می توان موارد زیر را نام برد:

  • سرشعله های جدید با بازدهی بالا(شعله آبی سوز)
  • شبکه های نگهدارنده ظروف روی شعله از جنس چدن
  • ترموکوپل ایمن جهت قطع گاز پس از سر ریز غذا یا خاموش شدن ناگهانی
  • ترموکوپل صفر ثانیه (نیازی به نگه داشتن ولوم برای چند ثانیه پس از روشن شدن شعله نمی باشد)
  • شعله فر دو طرفه
  • شعله بریان کن بالای فر دو طرفه گریل
  • تعداد دو سیخ جوجه گردان، دو موتور قدرتمند جوجه گردان
  • تایمر هشدار دهنده زمان خاموش کردن،
  • تایمر خاموش کننده اتوماتیک شعله،
  • دیواره ضد چربی محفظه داخل فر
  • شیشه رفلکس نشکن مقاوم در برابر فشار و حرارت
  • لامپ داخل فر
  • جنس ولوم ها از باکالیت
  • گرمخانه
  • پایه های قابل تنظیم

مطالب مرتبط: بهترین مارک اجاق گاز