اجاق گازهای مدرن امروزی با نام توکار یا صفحه ای به بازار لوازم خانگی عرضه می شوند. اجاق گاز صفحه ای بر روی میز های مخصوص یا قسمتی از کابینت آشپزخانه نصب شده و قابلیت جابجایی ندارد.

اجاق گاز لمسی

تعداد شعله های اجاق گازهای توکار از ۱ تا ۶ شعله می باشد. اما پر فروش‌ترین مدل این اجاق گازهای توکار ۴ و ۵ شعله هستند. اکثر اجاق گازهای صفحه ای یا توکار با سیستم سوخت گازی کار می کنند اما برخی از انواع مدل های آن برقی و گاهاً با صفحه های دیجیتال و لمسی کار می کنند.

اجاق گاز صفحه ای یا توکار نسبت به دیگر انواع اجاق گازها فضای کمتری اشغال می کند و در ضمن بسیار شیک و زیبا منحصر به فرد می باشند. کارایی اجاق گازهای توکار با گازهای مبله یا رومیزی فرقی ندارد و فقط فر ندارند. گازهای صفحه ای همانند دیگر اجاق گازهای ساخت داخل، هم از نظر تنوع مدل و هم از نظر خدمات پس از فروش توسط شرکت های تولید کننده داخلی با برندهای خارجی در رقابت هستند.

انواع برند اجاق گازهای صفحه ای

از شرکت های داخلی تولید کننده به برند هایی چون تایسز،اخوان، استیل البرز، داتیس، سینجر، بیمکث، اسنوا و تابان که سازنده اجاق گازهای صفحه ای یا توکار هستند، می توان اشاره کرد. از جمله برندهای خارجی اجاق گازهای توکار می توان به برندهایی چون سامسونگ، بوش، وکلر، میکث، لتو و….. اشاره کرد که تولید کشور های ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، کره و چین هستند.

خرید اجاق گاز صفحه ای یا توکار | تایسز

دسته بندی اجاق گازهای توکار

گفته شد که اجاق گازهای توکار به دو دسته گازی و برقی دسته بندی می شوند. از لحاظ جنس صفحه اجاق گازهای توکار به سه دسته استیل، سرامیکی و شیشه ای تقسیم می شوند.

اجاق گاز با صفحه استیل

جنس استیل اجاق گازهای صفحه ای، هم مقاومت بالایی دارند و هم به راحتی تمیز می شوند. جنس استیل این اجاق گازها خود به دو دسته ساده و غیر ساده (آجدار) تقسیم می شود.

اجاق گاز با صفحه شیشه ای

نمونه دیگر جنس صفحه اجاق گازهای توکار از جنس شیشه می باشد که هم قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارا می باشد و همچنین در برابر ضربه از جنس نشکن می باشد.

اجاق گاز با صفحه سرامیکی

از نمونه‌های دیگری که جنس صفحه ای اجاق گازهای توکار را تشکیل می دهد جنس سرامیکی است. از مهم ترین مزایای این جنس صفحه های سرامیکی توکار نسبت به انواع مشابه آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت بسیار بالا و  همچنین نشکستن صفحه سرامیکی بر اثر ریختن آب سرد بر روی آن یا تماس با آب سرد اشاره کرد. از مزایای دیگر آن راحتی در تمیزی اجاق گازهای با صفحه سرامیکی می باشد.

لازم به ذکر است اجاق گازهای توکار با جنس صفحه سرامیکی جز اجاق گازهای برقی هستند به همین دلیل نسبت به دیگر انواع مدل های اجاق گازهای توکار از قیمت بالایی برخوردار می باشند. تنها عیب این نوع اجاق گازها توکار با صفحه سرامیکی مصرف برق بسیار بالای آن ها است و این که در صورت قطع شدن برق قابل استفاده نمی باشند.

خرید اجاق گاز صفحه ای یا توکار | تایسز

نکاتی در مورد خرید اجاق گاز صفحه ای یا توکار

۱- کم مصرف بودن

۲- اشغال فضای کم در آشپزخانه

۳- نداشتن فر

۴- دارا بودن ۵ تا ۶ شعله

۵- مجهز به سیستم خودکار فندک و ترموکوپل

۶- دارا بودن شاخص و نشان استاندارد

۷- دارا بودن برچسب انرژی

۸- گارانتی و خدمات پس از فروش

در خرید اجاق گاز از هر نوع سعی نمایید علاوه بر توجه به نشان استاندارد به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه نمایید چرا که اجاق گاز یکی از وسایل ضروری و پر مصرف در هر خانه و آشپزخانه ای است و اگر جنس اجاق گاز مرغوب نباشد و به این مواردی که اشاره شد توجه کافی ننمایید دایما باید متحمل هزینه های سنگین تعمیرات شوید=.

آخرین نکته ای که در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای یا توکار باید حتما به آن توجه لازم را داشته باشید وجود فاصله بین شعله ها است که به هنگام طبخ غذا بتوانید به راحتی چندین ظرف غذا را بر روی آن بدون هیچ گونه مشکلی قرار دهید.

اجاق گازهای صفحه ای در برند تایسز در هر سه نوع شیشه ای و سرامیکی و استیل موجود می باشند.

مطالب مرتبط : بهترین مارک اجاق گاز